Vila i frid Steve

Steve Jobs avled inatt. Han har förändrade hela världen! Det var den tråkigaste nyheten som man vet skulle komma någon gång. Vila i frid Steve Jobs!


Några ord från några andra stora personer. Saxat direkt från Macworld.idg.se

Barack Obama, USAs president

barack obama steve jobs– Michelle och jag är ledsna över nyheten om Steve Jobs bortgång. Steve var en av Amerikas största innovatörer, modig nog att gå sin egen väg, djärv nog att tro att han kunde förändra världen, och begåvad nog att lyckas.

– Genom att bygga ett av världens största företag från ett garage är han ett praktexempel på den amerikanska andan av uppfinningsrikedom. Genom att göra datorer personliga och placera internet i våra fickor gjorde han it-revolutionen inte bara tillgänglig, men även intuitiv och rolig.

– Steve brukade säga att han levde varje dag som det var hans sista. Tack vare att han gjorde det förändrade han våra liv, omkullkastade hela branscher och uppnått en av de största bedrifter i mänsklighetens historia, han har förändrat hur vi ser på världen.

Bill Gates, medgrundare och styrelseordförande Microsoft

bill gates steve jobs– Jag är verkligen ledsen att höra om Steve Jobs död. Melinda och jag riktar våra kondoleanser till hans familj och vänner, samt alla som Steve har berört genom sitt arbete.

– Steve och jag träffades för nästan 30 år sedan och vi har varit allt från kollegor, konkurrenter till vänner under mer än hälften av vårt liv.

Det är sällan världen skådar en person som har en så otrolig inverkan som Steve haft, hans intryck kommer att lämna sina spår i flera generationer framöver. Det har varit en otrolig ära för oss som haft turen att arbeta tillsammans med honom, Jag kommer att sakna honom otroligt.

Eric Schmidt, styrelseordförande för Google

eric schmidt steve jobs– I dag är en mycket dyster dag för oss alla. Steve skapade en generation av stil och teknik som knappast kommer att upprepas av någon annan. Steve var så karismatiskt briljant att han inspirerade människor att göra det omöjliga, och han kommer att bli ihågkommen som den första datorinnovatören i historien.

Larry Page, medgrundare och vd för Google

– Jag är mycket mycket ledsen att höra nyheten om Steve Jobs. Han var en stor man med otroliga resultat och en fantastisk briljans. Han lyckades alltid med få ord beskriva vad du borde ha tänkt innan du tänkte det. Hans fokus på användarupplevelsen har alltid varit en inspirationskälla för mig. Han kontaktade mig när jag blev vd för Google och delade med sig av sina erfarenheter, trots att han var sjuk. Mina och Googles tankar går till hans familj
och hela Apple-familjen.

Sergey Brin, medgrundare av Google

– När Larry och jag behövde inspiration kring visioner och ledarskap behövd vi aldrig titta längre än till Cupertino. Steve, din passion för spetskompetens upplevs av alla som någonsin rört en Apple-produkt (jag skriver detta på en Macbook). Jag har upplevt det själv de få gånger vi träffats.

Mark Zuckerberg, grundare och vd för Facebook

– Steve, tack för att du var en lärare och vän. Tack för att du visat att det går att förändra världen. Jag kommer att sakna dig.

Steve Ballmer, vd för Microsoft

steve ballmer steve jobs– Jag vill uttrycka min djupaste beklagan över Steve Jobs död, en av grundarna av it-industrin och en sann visionär. Mina tankar går till hans familj, alla på Apple och alla som berörts av hans arbete.

Bob Iger, vd för Disney

– Steve Jobs var en nära vän såväl som en betrodd rådgivare. Hans arv sträcker sig långt utöver de produkter han skapat, eller de företag han byggt. Han har inspirerat miljontals människor, förändrat liv och definierat en kultur. Steve var ett original med ett otroligt kreativt och fantasifullt sinne, något som blivit en epok. Trots allt han har skapat, så känns det som om han bara börjat. Med hans bortgång har världen förlorat en unik människa, Disney har förlorat en medlem av vår familj och jag har förlorat en god vän.

Kommentarer
Postat av: EMMAS!

hej :D var gärna med i min tävling där du kan vinna tandblekning värd 599kr. Länk: http://eemma.se/2011/october/tavling-vinn-tandblekningsprodukt.html#comment



ber om ursäkt om du inte gillar sånnahär kommentarer :D

2011-10-06 @ 21:17:27
URL: http://perssoneemma.blogg.se/
Postat av: EMMAS!

Bad ju om ursäkt om du inte gillar sånna kommentarer, du har inte skrivit någonstans att du inte vill ha reklam & det är bara att ta bort kommentaren :)

2011-10-06 @ 21:56:05
URL: http://perssoneemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0