Tyskland, Berlin!


Är tillbaka från Tyskland nu! Har varit lite dålig update nu på senaste, men jag har varit bortrest mycket dom senaste två veckorna så jag inte hunnit skriva nått. Men nu ska jag skriva lite om Berlin resan.

Gick upp 03.40 för att ta mig upp till församlingsgården där vi skulle samlas. Kl 04.00 åkte vi till arlanda, vi checkade in bagage och gick igenom passkontroll. Sen käkade jag lite frukost och köpte choklad att ha på planet. Kl 06.25 lyfte vi och 1 timme och 10 min senare var vi på flygplatsen i Berlin.

På "hotellet" var vi nog inte förän 10.30.
Riktigt sunk hotell kan man säga!

Vi har varit uppe i tv tornet som ligger på Alexander plats inne i Berlin. Utsikten var riktigt häftig.
Berlin som stad är helt annorlunda än jag trott, men så var det inte. Det är en väldigt fin stad som har mycket olika och intressanta ställen att besöka. Dock så är tyskarna precis som jag förväntat mig, man kan väl säga att dom mer eller mindre är otrevliga dom flesta, endast ett fåtal jag pratade med som var trevliga.

Sista dagen så var vi i Svenska kyrkan på andakt, skönt att få prata lite svenska om man vill prata med någon annan än sina kompisar.

Efter det fick vi lite fritt och fick dra och käka lunch, vart donken, nu igen ;)
Sen var vi runt i dom lite finare områdena och kolla i bara exklusiva affärer!

Kl 18.00 åkte vi till flygplatsen.

Kl 20.50 gick planet hem.

Kl 00.30 var vi hemma ;)

Riktigt härlig resa och väldigt skönt att komma till lite varmare ställe!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0